Wednesday, June 13, 2007

Lost (and found again)

Jag hade mina farhågor angående serien Lost någonstans i början-mitten av denna den tredje säsongen. Det verkade bli rundgång i de märkliga tvisterna på den konstiga ön. Det verkade rent av som manusförfattarna tappade lite av karaktärerna och började ändra deras grundläggande drag. Det var ett mycket illavarslande tecken. Men jag vete fan. Jag har bara sett ena av de två avsnitt som visades ikväll och jag är böjd att hävda att serien nu har kommit upp förstasäsongens nivå. Fan vad den är bra. Vad än bättre är, det verkar som om de trots allt har möjlighet att knyta ihop den här säcken rätt vad det är. Tre säsonger till. Sen är det slut. Bra att det har överrenskommits så. Då får manusförfattarna arbete i stor frihet och det lovar gott för fortsättningen när inte flera aktörer är inne och trampar på vad som ska hända. Jag tycker nog något av Nobelprisen ska gå till manusförfattarna till Lost om de lyckas ro hem med det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home