Wednesday, July 25, 2007

Bilköp!!

Äntligen har jag lyckats få en ny bil. Så nu blir det semester av iaf! En Ford Fiesta årsmodell 1990, med väldigt väldigt få mil under bältet. Såg jävligt fräsch ut också. Och gick bra. Och dessutom: Gissa vem som var säljare? Ingen annan än gamla mästarbacken och numera tränaren i Färjestad Tommy Samuelsson! Ni som inte känner igen honom... Ja han är ju Tre Kronors meste back genom tiderna om jag inte minns fel, typ 210 landskamper om det räcker, vunnit otaliga SM-guld med Färjestad på åttiotalet. Det som slog mig var att han var så kort, typ några centimeter längre än mig, kanske 173...

Helt otroligt sjukt. Jag har varit i Tommy Samuelssons garage och bärt vinterdäck! Jag har pratat med Tommy Samuelssons fru. Jag har skakat Tommy Samuelssons hand och inte minst: jag har prutat ner Tommy Samuelsson 2000 kronor! Haha. Det var rätt så mycket dagens stora "Jag mötte Lassie"-special. Inte ofta man får chansen att göra affärer med kändisar.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Jag erkänner att det är råcoolt att köpa en Ford Fiesta av Tommy Samuelsson! Hade du haft sex med honom hade det varit riktigt stort! Men att han hade haft en Fiesta... Jag ser honom mer som en typ som kör Mondeo!

2:51 PM  

Post a Comment

<< Home