Saturday, August 12, 2006

Jukka Keskisalo...

Oj, det är för sent att skriva om egentligen. Sånt här bör man skriva om i extas. Igår. 3000 meter Hinder. Det är ett minne jag kommer att bevara djupt i mitt hjärta. Det var så stort. Äntligen reste sig den finske längdlöpningsfallosen igen... Finland lever igen. Det finns sisu kvar. Det var ett gudomligt lopp som började smått nervöst och slutade med skrikande av nästan orgasmiska kvalitéer.

Jukka Keskisalo raddade in sig i raden av finska långloppsmästare som Nurmi, Kolehmainen, Viren, osv. Det var fantastiskt att se. Jag är för ung för att ha fått se Virén tagit sig upp efter att ha fallit på 10000 meter i München, för att senare vinna på världsrekordtid, men jag har ändå sett en fantastisk bedrift. Spurten, en långspurt a'la Virén, var det ingen som kunde svara på. Det var otroligt och jag skrek rakt ut i tv-soffan. Det där måste vara bland det bästa jag sett på televisionen sedan den uppfanns...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home