Wednesday, August 02, 2006

Bilinbrott... : (

Ja egentligen har ju den mesta vreden lagt sig, men jag måste ändå få skriva av mig lite efter det här. Några har brytit sig in i min bil. De har förstört låset på förarsidan, klantarslen som de var så har de inte lyckats få igång bilen, men de har brytit sönder tändningslåset. Jävla klåpare. Så det här ställer till det en hel del för mig. Ingen biltur ut till Arholma. Det blir buss istället. Det suger, känns det som.

Vad som är mest intressant i hela historien är inte hur några människor kan föda upp ungar som blir småbrottslingar och längre fram hårdkokta kriminella pundare, utan att jag ändå kände så starkt för det här. Jag blev riktigt upprörd. FAktiskt. Tidigare när jag blivit av med nån cykel eller så har jag mest ryckt på axlarna. Det här störde mig ordentligt. Dels för att jag gärna vill att mina planer ska utföras som tänkt. Men mest för att jag blev orolig. Jag är BEROENDE av den. Bilen alltså. JAg måste ha den när jag jobbar igen. Materiella tillgångar äger mig. Tänka sig att materialismen kunde smyga sig på så där. Usch... Hemskt egentligen. Alla materiella tillgångar är av ondo.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Hade någon brytit sig in i min bil hade jag efter några timmars C.S.I-jobb söka upp brottslingarna och döda dem. Min 240 är helig och där polisen inte kan göra något tar jag gärna lagen i egna händer!

12:01 PM  

Post a Comment

<< Home