Monday, July 31, 2006

Hemma igen

Det är skönt att vara hemma också... Mycket farande och flängande sista tiden att det knappt blivit tid att skriva nån blogg. Som tur var hann jag ju iaf avsluta mitt arbete med Street-Legal innan jag for till GBG.

Åk ALDRIG med SJ! Vad ni än kan tänkas ha för orsak att vilja välja dem - GÖR DET INTE! En varning från en som varit med på två helt kaotiska och misslyckade turer. Borde reklamera hela resan. Enda positiva med hela den sjukt försenade insatsen var att Dylans "Slow Train Coming" dök upp på mp3-an. Sällan har väl en låttitel varit mer passande över ett öde. Nåja. Jag ska inte klaga. Jag kom ju hem iaf. I livet också. Tror faktiskt att min nästa skivanalys kommer att vara just den skivan "Slow Train Coming". Vi får se.

För övrigt är det lite drygt en vecka kvar till Morrissey-spelningen i Karlstad och jag har fortfarande inte lyssnat på karln. Vi ska ju gå dit och jag tänkte jag borde vara mer insatt så jag kan känna igen låtar iaf, men det har inte blivit av att jag lockats lyssna på honom. Nu är det bara Ewert Ljusberg som gäller. Karln är en riktig guldgruva. Konstigt att han inte är Sveriges mest populära artist. "Ekorren" hittade jag till slut och den är en riktig pärla. Andra glömda "hits" bortsett från "Balladen om Briggen Blue bird av Hull", "Barnkalas", "Da'n är här" och "Folksångarens dilemma". Ljusberg gör också mycket fina cross-overs med dels amerikansk blues och folkmusik från Härjedalen som är obetalbar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home