Tuesday, April 18, 2006

vilken är världens bästa låt?

Jag vet. Såna här historier slutar ofta i gräl och bråk och om saker vill riktigt illa så kommer lilla kniven fram och så har vi otrevligheter på riktigt hög nivå. Nåja. Nästan iaf. VH1 hade haft nån omröstning där folk fick rösta fram världens bästa låt och u2 vann med "One". Kommer fan inte på hur den går och kan inte slå på den och lyssna för älsklingen ligger och sover. Suck. Hur som helst. VH1 är ju 80-talsfixerat skit, så dem ska vi kanske inte ägna så stor uppmärksamhet. Jag kan notera att Bob Dylan inte fanns med på top-5 och det betyder att de som röstat har röstat ut sig själva ganska effektivt. Men vilken är världens bästa låt? Rolling Stone hade "Like a Rolling Stone" på första plats och det är väl ett mer sunt val. Men vad sjutton placerar sig däruppe om vi ska fram till en objektiv sanning? Svårt. Jag tror att JAG måste skapa en slags lista så vi får en lite sannare bild av världen som den är. Stay tuned.

4 Comments:

Blogger Savela said...

Alltså, Like a rolling stone är världens bästa låt. Det är den objektiva sanningen. Om man slår upp den i ett uppslagsverk står det förmodligen "Den har allt en låt kan ha. Och sen har den lite till".

Sen är däremot "One" med U2 en riktigt bra låt, men det var inte förrän Johhny Cash gjorde en cover på den som den nådde den där absoluta höjden.

6:28 AM  
Blogger Toni said...

Tack! Visste väl att det lät bekant... Jo, Cash version har jag ju definitivt hört iaf.

4:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

U2´s One ligger ju bra till. Men jag måste säga - trots att jag är ett STORT fan - Bruce Springsteens låt. Born To Run.

Må FINT

8:02 AM  
Blogger Toni said...

Ja Born to Run står jag ju inte ut med att höra så den går ju inte in på min topp-1000 lista iaf. Men tack för bidraget!

3:55 AM  

Post a Comment

<< Home