Monday, February 27, 2006

Prison break: nu tar vi en kort break.

Jag gillar Prison Break. Det är en väldigt spännande serie, där varje avsnitt är fullmatat med rätt dos spänning och rätt dos lyckliga leenden på slutet. Det är lite där som mina problem med serien är också. Även om jag som konsument faller för det här så har jag fortfarande en hjärna. Många saker är väldigt ologiska och opsykologiska i den här serien. Motiven hos karaktärerna är sekundärt för framförandet av en plot som ska ge tittaren spänning. Synd. Den kunde ha gjorts ännu bättre med lite mer personrelaterad intrig. Just nu är alla karaktärerna underordnade en handlingsram. Det är svagheten i serien. Likväl tittar jag.

Såg att serien blivit väldigt poppis nu, och vad jag läste mig till så verkade det bero på mest bero på hunken i huvudrollen. Personligen stör jag mig faktiskt. Förra avsnittet kom det inte bara fram till att han är supersnygg, karaktären ska vara ett GENI också. Och beroende av att hjälpa människor. Snälla nån. Det är en kvinna som skrivit den delen av manus, måste jag tro. Gud vad barnsligt. Det är tråkigt när tv-serier inte kan avbilda riktiga människor istället för fantasifigurer. I det avseendet är fan Lost en miljon gånger bättre. Där är människorna äkta, det enda som är sci-fi är historien de befinner sig i. Men det är den enda verkligheten jag är intresserad av.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home