Sunday, February 26, 2006

Jaha. Det gick som jag visste.

Ibland undrar jag om jag inte borde spela på tips. Skulle ha kunnat sätta 10 miljoner på min magkänsla inför det här och varit betydligt rikare nu. Sverige vann. Givetvis. Så som det alltid är. Aldrig ska man få vara glad. Tack för den passningen Gud. (Vi har lite ouppklarade business, du och jag...)

Nåja. Jag mår inte så bra nu, och jag kommer må ännu sämre imorgon. Egentligen borde jag sjukskriva mig, men det vore att låta svenskarna veta att de hade vunnit. På alla plan. Men jag kan ändå inte låta bli att i slutändan vara stolt över det finska laget som har varit turneringens bästa lag genomgående. De hade förtjänat vinna. De förtjänade det. Det är bara det att någon däruppe hatar mig och vill se mig plågas.

Hade jag bott i Finland hade jag åtminstone kunnat känna någon tröst. Nu är det bara glåpord och gliringar och dåligt självförtroende som gäller. Jag är en främling i ett främmande land. Det smärtar mest. Vi avslutar med citat från Ulf Lundell (en svensk, ironisk nog): "Du vill ta dina tårar, som is och briljanter och slänga dem hårt. Slänga dem på de som har det lätt, för att du har det svårt." Verkligen sant, Ulf...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home