Sunday, February 19, 2006

OS i Turin

Jag har efter lite om och men börjat titta lite på OS i Turin. Lite sportintresserad är man ju. Problemet är att jag inte håller på Sverige. Jag som andragenerationsfinsk ser hellre att Sverige förlorar. Det är något med en uppväxt som handlar om att kallas finn-jävel som gör det, tror jag. OS blir jobbigt att titta på iom att alla svenskar får nationellt storhetsvansinne och börjar planera för att invadera Polen. Det gör mig fysiskt illamående. Det är värst i kvällspressen, typ Aftonbladet, men det märks i vanliga människor också. Usch...

Själv är jag inte ett dugg bättre, jag sitter och är fanatisk Finlands-vän. Jag bara drömmer om finsk överhöghet i alla sportgrenar jag tänkas kan. Nä... OS tar nog inte fram de bästa sidorna hos oss...

(fast nu jävlar tar Finland guld i Ishockey!!!) ; )

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Suomi! Jag må vara mer svensk än finsk, men nog skulle det sitta fint med lite finska medaljer!

12:32 AM  

Post a Comment

<< Home