Wednesday, February 08, 2006

100:e inlägget!!

Vi firar 100 här på bloggen! Det trodde man väl aldrig. Eller så gjorde man det. Jag är vanemänniska. Har jag en gång fått för mig att börja med nåt så tenderar jag dras med det en tid. Hursomhelst. Vad vore lite firande utan god musik? Idag lyssnar jag på Dire Straits "Brothers in Arms". Åh, jag älskar den låten. Så stillsam, börjar nästan som en viskning, väcker massor av associationer. Har den största respekt för Mark Knopfler; han fick "Slow Train" att bli min första favoritlåt med Dylan om inte annat. Och så lyssnar jag på Lisa Ekdahls "Himlen och Jag" och ryser av hennes röst. Vilken röst... får jag gifta mig med din röst Lisa Ekdahl?

Vi får väl hoppas det blir 100 inlägg till, och ska jag vara ärlig ser jag väl inget egentligt hinder. JAg hade ju inte tänkt dö imorgon. Och skriver för fullt på mitt inlägg på Dylanbloggen, det blir om skivan "Another Side of Bob Dylan".

För övrigt så vill jag passa på att sällsynt berätta något ur mitt privatliv. Jag ska flytta ifrån Storfors! Inget mer Dödens väntrum för min del alltså. Det dröjer visserligen några månader än, men nu har min kärlek och jag en lägenhet klar i Kristinehamn. Det var väl trevligt?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home