Monday, December 12, 2005

Ensam igen...

Det är besynnerligt att plötsligt vara ensam efter över en vecka tillsammans med sin käresta. Så småningom glider man in i nåt slags beteende och liv som man levt innan, men första kvällen och dagen känns onekligen bara konstiga och tysta.

Tystnaden är total och jag får ångest av den. Usch. Jag saknar min älskade.

Vad gör man? Ja, jag jobbar bort dagarna, så det går väl an. Men när man kommer hem får man ge sig i kast med olika projekt för att skingra tankarna på saknad. Jag har idag t.ex. kollat upp The Rolling Stones lite extra, en grupp som jag inte har något alls egentligt förhållande till. Jag har lyssnat lite på "Exile on Main Street", "Let it Bleed" och "Sticky Fingers" bl.a. Har några skivor till på lager. Det lät väl bra, men nya intryck är svåra att ta in i massdoser, så jag fick gå till Dylan efter ett litet tag.

Vad det är roligt att vara två.... Man gör massa roliga maträtter och sitter och kommenterar åt korkade tv-program. Jag behöver nog tvåsamhet har jag kommit fram till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home