Saturday, November 26, 2005

Hittade nåt roligt...

...när jag sökte lite på nyårsalternativ. Ett alternativ för mig har varit att åka på kryssning. Tyckte det skulle vara ett bra sätt att komma bort. Nu verkar det bli i dyraste laget, dock. Såg en annons idag där någon som hette Peters Buss ordnade för 995kr för tre nätter, som hade en internetsida, så jag tänkte what the hell, och kollade. Under resevillkor hittade jag följande citat som jag får skriva ner ord för ord eftersom bloggen inte tillåter kopiera in saker. (Dryga blogg-jävel).


Resevillkor (Kryssning 2 nätter på båten) 3-dagar

Resevillkor (övernattningstur 2 nätter ombord 1 hotellnatt

VI VILL ÄVEN UPPLYSA OM ATT DET ÄR STRÄNGT FÖRBJUDET ATT:

1 MEDFÖRA OCH FÖRTÄRA ALKOHOLHALTIGA DRYCKER UNDER RESAN I SVERIGE

2 MEDFÖRA OCH NYTJA I LAG FÖRBJUDNA DROGER

2 RÖKA OMBORD PÅ BUSSEN

4 SKRÄPA NER OCH FÖRSTÖRA

4 STÖRA ELLER SKADA ANDRA RESENÄRER

ÖVERTRÄDELSE MEDFÖR KRAFTFULLA OCH OBEHAGLIGA ÅTGÄRDER FRÅN BESÄTTNINGENS SIDA

Slut citat. Man blir väldigt nyfiken på vad de där sjömännen hittar på för KRAFTFULLA och OBEHAGLIGA åtgärder! Hahahaha.. Och om man är lagd åt det hållet, då kanske det inte är så obehagligt? hahaha... Mycket roligt. Nej men allvarligt, man blir verkligen nyfiken när de använder spännande ord som obehagliga. Kan sådana åtgärder verkligen vara "i lag" tillåtna, eller? hehe. Nä men allvarligt. Jag tror på kölhalning. En gammal härlig old school-bestraffning som de säkert praktiserar än, de kätterska esterna.

Hela sidan är så spejsigt oseriös så ni får gärna klicka över själv och kolla.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tjaaba toni
sitter och skrattar
din komentar om våra kraftfulla åtgärder,kul att du hittade oss
peter på Peters Buss

10:25 AM  

Post a Comment

<< Home