Thursday, December 22, 2005

apråpå musik...

kom på när jag satt och funderade över om jag skulle göra nåt slags lista eller nåt på vilka skivor jag gillat mest det här året... vad är det här...?

kandidater:
Rolling Stones - A bigger bang
Madonna - Confessions on a dance floor
Bob Dylan - No direction home
Neil Young - PRairie Wind
Eva Dahlgren - Snö
Lisa Ekdahl - Olyckssyster
Kent - Du & jag döden
Paul McCartney - Chaous and creation in the backyard
Bruce Springsteen - Devils & Dust


Alltså, jag är ju inte direkt indie. Dessutom: Jag tycks vara i femtioårsåldern. : (
Nej, det blir ingen jävla lista.

2 Comments:

Blogger CV said...

Ingen aning om vilken ålder du är i, men jag som kanske kan definieras som medelålders skulle vilja ta bort några av namnen på den listan och ta med Kashmirs senaste och Arcade Fires Funeral och Darkness nya.
RS
kulturbloggen.com

11:57 AM  
Blogger Savela said...

helt ok lista, min går som följande:

1. Håkan Hellström "Ett kolikbarns bekännelser"
2. Moneybrother "To Die Alone"
3. Bright Eyes "I'm Wide Awake, It's Morning"
4. Frida Hyvönen - "Until' Death Comes"
5. Rolling Stones - "A bigger bang"

Inkluderar inte No direction home, räknar den mer som en samlingskiva. Filmen är dock årets bästa, alla kategorier....

Dessutom är det kul att se "devils and dust" på din lista... den tog sig måhända inte in på min, men fortfarande en bra skiva.

Nu är man dessutom tillbaka i bloggvärlden efter ett juluppehåll!

4:54 PM  

Post a Comment

<< Home