Monday, April 28, 2008

Maximum break

Idag spelade Ronnie mot Mark Williams. Jag såg inget av tillställningen. Men när jag kom hem gladdes jag av att Ronnie tagit fyra raka frames och gått fram till 13-9 och kvartsfinal. Redan då dök tanken upp: kanske dominerade han fullständigt. Kanske ett maximum break rent av? Ju längre jag tänkte desto starkare blev tanken. Det var som en besatthet att se om han spelat in ett maximum break.

Lite senare satte jag mej vid datorn. Det visade sig att han avslutat matchen med just ett max break.

Detta kanske låter lite ovetenskapligt för att tolkas som telepati, men då ska nämnas att maximum break är ganska ovanliga. Det har genom historien sedan femtiotalet funnits 64 stycken. Av dem har Ronnie bidragit med 9 stycken. Känslan var så stark att jag inte kunde släppa den. Kanske är jag lite telepatisk.

------

Av övriga snooker-VM kan jag glädjas åt Liang Wenbos seger över Joe Swail. Det var gastkramande på slutet, och jag glädjs åt att jag hann se sista avgörande framet. 12-12 stod det. Båda var nervösa så de höll på att gå upp i limningen. Till slut efter otaliga missar vann Wenbo. Hans glädje var en riktig inspiration. Nästa match blir mot O'Sullivan. Inte lika mycket glädje då att vänta för Wenbos del.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home