Tuesday, April 29, 2008

Håkan Hellström

Jag har givetvis lyssnat på skivan igen. Den kan inte låtas bli. Mitt ämne kommer inte vara skivan, utan Håkan i sig. Jag hävdar inte att jag kan min Håkan så bra, absolut inte i närheten av min Dylan-kunskap.

Men jag vet vad jag gillar: Håkans bästa låtar. Två på nya skivan letar sig upp dit: "Tro och Tvivel" och "För sent för Edelweiss".

Annars då? Jo jag räknar ju dit "Känn ingen sorg för mig Göteborg", "Ramlar", "För sent för hundar som oss", "Mississippi kan vänta", "Mitt Gullbergskaj paradis", "Det är så jag säger det", "Kom igen Lena", "Hurricane Carter" och "Precis som Romeo". De som jag nynnar ofrivilligt. Så är det.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

shoo. lyssnar också mycket på skivan. så bra! Var hittade du min blogg? den är ju typ okänd^^ (eller är jag nästa schulman?) asg.
hörs.

12:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha spännande. roligt ordval :P

4:13 AM  

Post a Comment

<< Home