Tuesday, March 18, 2008

Carro Klüft lägger av med sjukamp + andra sportnyheter

Jo, jag såg det nu nyligen. Carolina Klüft ska lägga av med sjukamp. Världen bugar. Det känns skönt. Jag har hatat Klüft så mycket... Här är en lista på skönaste svenska karriärslut:

1. Per Elofsson
2. Tomas Brolin
3. Gunde Svan
4. Stafan Holm (när det kommer)
5. Henrik Larsson (vid sista landskampen)

Tack ni kära svenska idrottsmän att ni la av till slut att jag slapp hata er till den dag ni lämnade jordelivet.
-------

För övrigt har ju Elitseriens kvartsfinaler nått slutmålet. Ja nästan iaf. Frölunda-Färjestad håller ju på än, och jag tror det blir två matcher till. Som fd Karlstadbo känns det ju tvingat att hålla på Färjestad, men jag är svag för Tomi Kallio i Frölunda, det ska medges.

För övrigt glädjer det mig att MoDo är borta. Djurgården likaså. De har aldrig varit mina kompisar. HV vidare funkar bra för mig. Linköping ser jag gärna att de åker ur snarast.

2 Comments:

Blogger Niklas said...

Hej Toni,
kul att du hittade till min blogg och vår Rom-resa. Visst var det verkligen synd att missa Peterskyrkans och Colosseums interiörer, men det var faktiskt olidligt hett mitt i juni och köer som var makalöst långa. Den till Peterskyrkan skulle ha inneburit ett par timmars köande i stekande sol, och att jag hade missat annat intressant som jag hann med istället. Forum Romanum och Pantheon var två riktiga höjdare. Köandet till Peterskyrkan och Colosseum får anstå till en svalare årstid eller en mulen sommardag.

Ha det gott!

12:56 PM  
Blogger Toni said...

Haha, ja det är bra. Då finns det bara fler skäl att återvända till Rom, något jag lovat mig själv att göra. Tack för vänlig kommentar!

6:01 PM  

Post a Comment

<< Home