Tuesday, March 04, 2008

Ny Dylananalys kanske?

Jag har ju inte haft så mycket kreativa projekt sista tiden. Det känns nästan som jag borde ta tag i en Dylananalys rent av. Det tar ju en sjukt lång tid samtidigt som jag får chans att briljera i min bästa gren: dylanologi. Men jag är helt lost vart jag ska vända blicken denna gång. Något säger mig att jag nästan borde ge mig på Time out of Mind. Nu har de tio nödvändiga åren av kontemplation gått för att albumet ska ha fått chansen att mogna och få bouqet. Men andra tankebanor för mig mot Nashville Skyline eller varför inte Planet Waves. Jag är medveten om att Blonde on Blonde och Highway 61 Revisited-förespråkarna ligger sömnlösa och har gjort så i år nu. Men jag misstänker att jag inte vågar ta i de projekten riktigt än. Några tips min stora och trogna läsarskara?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home