Tuesday, August 28, 2007

Finns nån plats för mig?

Ibland undrar man om man borde säga upp sig och försöka slå sig in skrivarkretsarna istället. Det suger att sitta här och försöka fila på nån tråd och veta att det blir ca 1,5- 2 personer som kommer att läsa det. Nånstans anser jag att jag borde bli läst av betydligt fler. Lägg på några nollor. Tror dock inte att jag skulle nå några stora läsarmassor ens om jag försökte skriva om det jag kan bäst om: Dylan. Om jag skulle försöka ge ut en bok om Dylan skulle inget förlag vara intresserat. Skulle jag vilja ge ut dikter skulle jag få bekosta det själv. En roman? Ja det är möjligt, om jag skulle ge mig på deckargenren... Det är fördjävligt.

Vad ska man behöva göra? Ända sen jag växte upp har jag varit medveten om att det var vid skrivmaskinen jag hörde hemma. Istället står jag och slavar på ett industrigolv. Det är så fel. Om någon har ett karriärsråd till mig så är det välkommet.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Två tips, ett för bloggten och ett för dina skriveridrömmar:

Bloggen: Marknadsföring älskling, marknadsföring. Gör reklam, gå med i topplistor, be folk rösta. Då får man mer läsare. Hur ska folk kunna hitta den om dom inte vet om den?

Skrivandet finns det ju egentligen bara ett svar på. Våga satsa! Du har talang, ge det ett försök. Men jag tror det krävs självdiceplin. Sätt upp ett mål och arbeta mot detta, gräv fram en idé och bestämm dig för att arbeta med detta några timmar i veckan. Om du tycker att det leder någonstans så går det väl att få tjänsteledigt? Det borde vara möjligt.

Som mina gammla teaterlärare sa "Prata inte, gör!". Det är det bästa tipset. Prova, testa, "lek". Du skulle bli en underbar författare. Skulle kunna tänka mig en roman av dig med din lite bitska humor. Folk skulle älska den. Inte nödvändigviss en deckare, det kan jag säga dig.

Jag tycker du ska pröva, leta idér och börja skriva på din fritid och låt det sedan utvecklas. Men ha diceplin! Jag stöttar dig till 1000%

5:57 AM  
Blogger Savela said...

En bra sak att göra är att länka till en artikel i DN och kommentera, då brukar ofta man hamna på en lista med "bloggar som länkar till denna artikel" på hemsidan och få typ 100 besökare på en dag. Därigenom kanske många får upp ögonen för dig.

9:25 AM  

Post a Comment

<< Home