Wednesday, August 29, 2007

Dagen då Sverige fick vad det förtjänade

Så äntligen kom dagen som Sverige så länge gått och väntat in! Stolpe-ut-dagen. Fjärdeplatser för guldfavoriterna Stefan Holm och Susanna Kallur. Lägg därtill en mer väntad fjärdeplats för Mostafa Mohammed. Fantastiskt skönt att detta land med sin hybris äntligen får komma ner på jorden lite. Tro mig, detta mår sportsverige bara bra av.

Det här är ingen jantelagsmissunsamhet som riktar sig mot enstaka individer, min jantelagsmentalitet sträcker sig till att hela detta land ska sluta tro att det är nåt. Märklig psykologisk reaktion va? För en svår ungdom, för retsamma ord om finnar? Vad? Ja nåt har fått mig tycka väldigt illa om svenska idrottare iaf. Kanske är det spaltmetrarna i kvällspressen, de upptrissade förväntningarna och negligeringen av all annan idrott värd namnet som har retat mig till mitt jihad mot sportsverige. Det där kan bara en välbetald psykolog ge svaret på. Men jag är lite extra glad att Stefan Holm nu kommer bli en bitter gammal man som skriver blogg om hur allt kunde gått annorlunda om det och det stämt in. Och sen vill jag gärna att dopingpolisen tar en extra titt på Johan Wissman och det rätt snart. Det var fridrotts-VM för idag det, folks.

2 Comments:

Blogger Savela said...

Jag tycker du går åt lite för hårt. Jag är inte speciellt intressarad av friidrott, men att Stefan Holm är en fantastisk idrottsman kan man inte förneka. Han är intelligent och jobbar hårt för att åstadkomma det han vill. Han saknar också den skenhelighet som varje jävla svensk idrottare tycks brottas med.

11:45 AM  
Blogger Toni said...

Inte då. De får vad de förtjänar. Stefan Holm är en possör av enorma mått, har själv sett han spatsera runt på OBS Bergvik i Karlstad nästan bedjandes om att man ska be om hans autograf. Så där har jag ett personligt agg. Sen har han säkert en iq som överträffar Patrik Sjöbergs två gånger om, men det är inte det enda kriterie jag dömer människor efter.

4:03 PM  

Post a Comment

<< Home