Monday, February 05, 2007

Bil- och pengabekymmer

Jag har kommit in i en riktigt dålig period. Det bara krånglar och spökar. Bilen gick som sagt inte igenom besiktningen och lagningen visar sig kosta 6000 till 7000 kronor. Fantastiskt fin summa. Dessutom vill CSN ha 4000+ nästa månad. Hur i helvete ska det gå runt?! Jag förstår verkligen inte. Nån kanske kan tala om det för mig?

Jag ska inte kalla mig fattig. Folk har det sämre än jag. Det blev jag påmind om så sent som i helgen. Men jag har varit fattig. Jag har levt på sparpengar och arbetslöshetsersättning samtidigt som jag varit tvungen att betala tillbaka skulder. Det är ett hemskt liv. Jag vill aldrig dit igen. Aldrig aldrig. Och oron att hamna där går aldrig över. Den gnager och biter i själen. Även om man är långt från ruinens brant. Tankar om ekonomi leder en bara till ångest och depression.

Hur går det då? Ja, vad fan. Jag har ju sparat sen den dagen jag blev anställd och har en nätt summa på sparkontot, så jag får väl ta av den och pröjsa. Enda vettiga. Men visst känns det surt. Jag hade precis kommit in i en skön trend där jag hela tiden tycktes bli rikare och förmögnare, och så kommer en sån här smäll. Nåja. Det är bara bilar som kan få mig bli fattigare. Inget annat. Jag har inte speldjävulen, jag har inte konsumtionsdjävulen. Jag är sparsam och sund till det konsumistiska.. Så jag ska nog komma över den här smällen med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home