Tuesday, January 17, 2006

Bloggen förbättras!

Inrättar härmed min tredje avdelning till bloggen! Jag har ju redan en diktavdelning som jag inte har en aning om folk besöker den eller inte, för det är väldigt lite kommentarer där. Men nu vill jag snart inviga min andra filial. Den kommer handla om Bob Dylan. Och heter följaktligen Dylanavdelningen För närvarande är den ganska tom, men jag sitter och skriver för fullt. Det är tänkt som en albumsida, där jag ska kunna analysera och tycka till om Bob Dylans skivor. Det är väl en fin tanke? Det betyder inte att ni som läser vanliga bloggen slipper Dylan-tjatet. Det är en så stor del av mitt liv så det innefattar såväl diktbloggen (i inspiration), vardagsbloggen (i dagliga upptäckter av låtar och så) samt Dylanbloggen( skivorna). Bra va? Haha.

Nåja. Grejen med min blogg, vardagsbloggen är ju att jag ska tycka till om saker. Provocera folk så de blir arga och skickar hotmejl. Hittils har jag inte lyckats så jäkla bra egentligen. Men jag ska fortsätta tycka till om saker. Film, samhälle, företeelser, politik, tv, sport, musik, religion. Försöker gärna hålla det på den nivån. Jag vill inte börja blanda in mitt liv allt för mycket, för jag vill hålla det rätt så allmänt. Personligt men inte privat. Privat bloggande får vouyerister ägna sig åt. Jag håller mitt privatliv rätt så mycket utanför det här.

Diktbloggen ska ju vara där jag har mina dikter, vilka jag skriver någorlunda flitigt. Och jag tycker att jag utvecklats tack vare Dylan som sagt.

Dylanbloggen skall behandla Dylans skivor. Det är min ursprungliga tanke iaf. Jag vill bearbeta skivorna som enheter där jag ska se till helheten och delarna. Jag behöver såna konstruktiva och kreativa utmaningar som motvikt till det arbetet jag har. Jag sitter precis och skriver på min inledande del i det hela. Det blir ingen kronologisk ordning här, snarare den ordningen jag får lust att behandla dem i. Jag har börjat med "Blood on the Tracks", Dylans kanske populäraste skiva. Det här blir ganska mastiga poster. Hittills skrivit cirka 4 A-4. Det lär bli någon sida till. Så jag räknar med att ha den posten klar för tryck runt helgen. Var god och titta in och ge nu för guds skull kommentarer!

Tack för er kärlek, mitt folk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home