Saturday, October 15, 2005

Barnadop

Tja... så har man varit på dop idag. Det var väl trevligt på sitt lilla sätt. Bara en massa ungar överallt och normalt så är det ju en mardrömsbild. Skrikande gråtande ungar och föräldrar som försöker muta dem, hyssja dem, klänga i dem, allt för att bringa återordning. Skräck.

Nåja, det var faktiskt inte så farligt idag. Ungarna var glada och även om det blev lite gråt och skrik så tyckte jag inte det var så hemskt. Riktigt gulligt faktiskt. En unge sprang in i en bänk när han titta åt ett annat håll. Det såg hemskt roligt ut och jag kunde inte låta bli att fnissa till lite. : ) Sedan sjöng några av de äldre barnen Teddybjörnen Fredriksson och det var bedårande. Riktigt fint. Det döpta barnet heter nu Isak. Trevligt. Han höll mitt finger. Det var riktigt charmigt faktiskt. Kanske jag tycker om barn lite iaf...

Nu ska jag bada bastu. Får se om det händer nåt mer här i anteckningsväg ikväll. Hej!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home