Thursday, October 13, 2005

Lite små tankar

Japp. Det har varit en ganska okej dag på jobbet. Tiden har gått överraskande fort. Det är alltid lite mer konstruktivt när man får fundera och klura hur man ska bära sig åt för att optimera. Jag tänker inte ens gå in på mitt arbete just nu, men jag kan ju säga att en grundläggande del av det handlar om optimering. Jag känner mig som en ganska duktig optimerare måste jag säga, om jag ska vara lite självgod. Och det ska man lite då och då, för att balansera upp alla de gånger man är överdrivet självkritisk och ser sig som världens största loser.

Vad mer?

Nu försvinner tydligen Tina Rosenberg från FI:s styrelse också. Ajaj. Och nån påstod att det var kris i vänsterpartiet. De får svårt att få ihop en lista lagom till valet med den här personalomsättningen. Och denna gång var det ju rent av den "intellektuella begåvningsreserven" själv som valde att kliva åt sidan. Det verkar inte vara lätt det där. Men om det behövs nya namn så ställer jag mig som frivillig kandidat att sitta i kärleksdepartementet när det inrättas. : )

Och så delade Svenska Akademien ut nobelpriset till Harold Pinter. Ska ärligt talat säga att jag inte hört namnet förr. Därmed inte sagt att det är ett obskyrt val, det har jag ingen större uppfattning om. Men det blir en minuspoäng i trovärdighetskolumnen för akademien för varje år de väljer att vänta med Bob Dylan. : (

Och så får man ju vara stolt varje gång någon i familjen hamnar i tidningen om än inte med namn och bild. Här är syrrans företags bidrag till nyheterna. Det är ett hund och kattpensionat. : ) http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,712440,00.html

0 Comments:

Post a Comment

<< Home