Sunday, October 09, 2005

Det är väl så här det går till va?

.... kom precis in från regnet. Var och handlade mat. Väntan är till synes över då, gissar ni? Nja. Det är väl inte riktigt så det ska läsas. Det är bildligt talat. Nu ska vi inte bli överanalytiska på ett så tidigt stadium, men det är en liknelse. Den som inte älskar väntar på regn, som Bob Dylan ljuvligt beskrev det i sitt mästerliga epos "Desolation Row":

"Everybody is either making love, or else expecting rain."

Och medans jag sitter och tynar bort här är min älskade långt ifrån mig. Det är vad titeln på min blogg avser. Så spännande var det, och jag har redan avslöjat det. Kanske borde ha hållit på det ett tag tills jag hann få några läsare hit. Nåja. Det kanske kommer andra godbitar framöver. Håll i er.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home