Saturday, August 23, 2008

OS

Ja, vi måste väl sammanfatta detta stora event på nåt vis.

Sverige hade ett ganska medelmåttigt OS. Det var kul. I synnerhet gladde jag mig över att Friidrotten blev helt utan medaljer. Jag hoppas den svenska friidrottsvågen dör nu. Det skulle kännas bra. Sveriges medaljer kom där ingen hade anat dem. Det är väl det som är med OS. Massa knepiga grenar som ingen föreställt sig kunna sluta så som de slutar.

Finland fick 4 medaljer. Helt okej. Finland är ett litet land. Jag hade hoppats på bättre i spjutet, men nu gick det så illa som det kan gå. Nåja. Det är så det är. Annars är jag mest imponerad av Usain Bolt. Michael Phelps? Nej honom blir jag bara illamående av.

Min hand känns lite bättre nu så i nästa OS ställer jag upp i kulstötning! Jag har trots allt ett DM-brons från typ 1990 att försvara...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home