Friday, August 01, 2008

Uppdateringsdags+Putte i Parken

Jag ber om ursäkt att det dröjt så hutlöst länge sen mitt senaste inlägg. Jag har haft fullt upp faktiskt. Även som handskadad. Jag är självklart överförtjust över att min sambo är tillbaka hos mig. Förra veckan var vi nere i Småland hos Moas bror. Det var trevligt. Mycket bilåkande blev det och varmt var det. Men nu är vi i Värmland igen.

Ikväll var vi på Pip, alltså Putte i Parken, i Karlskoga. Överraskande trevligt. Halvmycket folk men helt schyssta artister. Timo Räisänen (hade jag inte så mkt för), Eldkvarn (alltid bra), Petter (kul att se honom live), och slutligen Håkan Hellström. Det sista tog ju priset. Fan vad bra det var! Håkan måste vara Sveriges bästa liveartist. Han inledde med Tro och tvivel och det var sjukt bra. Jag var i extas. Har tyvärr ingen recension. Även Kärlek är ett brev skickat tusen ggr var oerhört bra.

Själva festivalen måste få klart godkänt. Jag återvänder gärna. Hoppas det blir ett Pip 2009!

3 Comments:

Blogger Savela said...

Jag är fruktansvärt avundsjuk. Håkan & Eldkvarn under en och samma kväll... Näe, så bra får man inte ha det alltså.

Jo, Dark Night var väldigt bra. Men tro inte ALLT vad man läser om den. Heath Ledger var väldigt bra, men en postum oscar? Då tyckte jag nästan han var bättre i Brokeback mountain. Dark Night hade några svajande ögonblick i manus och karaktärernas motiv, men det kompenserades med mycket mörk och tungt drama + action. V

3:57 AM  
Blogger Toni said...

Okej, det var ju alltid nåt. Förövrigt såg jag I'm not there äntligen, och där tyckte jag inte Heath gjorde något överdjävligt bra jobb, men kanske hade han en något otacksam roll...Bra film i det stora hela dock...

6:25 PM  
Blogger Sanna said...

Hej hopp! Lät som en riktigt lyckad kväll! :) Men hur är det med handen? Läker den som den ska??

6:08 AM  

Post a Comment

<< Home