Saturday, August 30, 2008

Nytt tema: 20 låtar, en självbiografi

Visst har bloggen blivit lite vanvårdad i sommar, det ska medges. Jag hoppas att någon läsare finns kvar nu när hösten närmar sig, ty jag har ännu inte tänkt lägga ner detta projekt. I samband med mitt regissörsprojekt blev jag ombedd att skapa en lista över de viktigaste låtarna i mitt liv. Ett sånt liv är ju givetvis så omöjligt att det inte tillåter sig att göras. Därför vill jag ändå ge mig på det.

Jag ska inte försöka göra en traditionell lista som rangordnar saker. Detta är en lista där alla är lika mycket värda. Det är dessutom en lista som jag aldrig skulle kunna slutföra utan några brasklappar. Det kan inte bli en perfekt lista. Jag skulle kunna ångra mig tusen gånger om vilka låtar jag skulle vilja ha med. I vissa fall får man helt enkelt göra urval som exkluderar någon annan låt som mycket väl skulle vara med på listan.

Jag har ingen aning hur detta ska arta sig. Det kändes iaf som en bra idé, så vi får se hur lång tid det tar att slutföra detta. Hoppas det blir trevlig läsning, mina vänner.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home