Friday, August 29, 2008

Min sommar

Nu har sommaren närmat sig bäst före datum, och jag måste tillstå att det varit en ovanligt lång sommar. Med det avser jag ju inte att vädret varit superbt direkt, snarare att min hemmavaro gjort att det kännts som en sån där sommar man hade någon gång i grundskolan sist: ett totalt sommarlov! Jag har varit hemma åtta veckor nu! ÅTTA! När var någon av er yrkesarbetande läsare hemma så länge? Jag skulle inte tro att det har hänt. Jag har ju givetvis hunnit ha jävligt tråkigt på en sån period. Man har inte pengar eller fantasi att hitta på saker att göra under så lång tid.

Men visst har det varit kul. Jag har varit på konserter iom PiP i Karlskoga, jag har rest utomlands och jag har varit på bilsemester. Jag har sett massa film, har iofs inte badat mer än en gång, då i början av juli, samma dag jag bröt handen... Jag har sett massor av fotboll med EM, sedan ännu mer sport med OS. Jag har löst en herrans massa korsord. Jag och sambon har betat av snart fyra korsordstidningar denna sommar. Vi har varit ute och ätit god mat. Jag har umgåtts med min sambo största delen av sommaren. Vi har nog aldrig varit tillsammans lika länge som nu. Med det menar jag att vi inte varit ifrån varandra ett dygn under 7 veckor nu. På måndag skiljs vi åt för några dagar, vilket kanske är tur det... Hehe. Ibland behöver man space också...

Sista två, tre veckorna har varit småtrista. Det ska bli skönt att börja jobba igen. Det är bara att inse att sommaren närmar sig slutet med stormsteg. Augusti glider in i September. Sommaren har gått fort ändå. Även om handskadan har gjort att det blivit en annorlunda sommar så kan jag inte säga att den hämmat mig speciellt mycket. Det har varit en bra och trevlig sommar. Jag kommer att komma ihåg den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home