Wednesday, April 26, 2006

Cohen och på återseende!

Leonard Cohens skiva "New Skin for the Old Ceremony" (vad syftar titeln på egentligen, nån som har nån koll? Det låter ju som omskärelsen...) är sjukt bra. Det känns verkligen att han börjar använda rösten på ett annat sätt än i de tre första skivorna. Och de skall ändå räknas som hans bästa. Men den här är fan inte sämre egentligen. Musikaliskt gillar jag ju den här mer. Det ska jag säga. Mer fantasi. Låtarna låter väldigt bra.

Nåja. Det var en liten bortglömd skivkoll bara. Vad jag egentligen tänkte skriva var att det här nog var sista blogginlägget från min sida på ett tag, obestämt hur lång tid. Vill det sig illa så blir det inte förrän om tre-fem veckor. Enligt Bredbandsbolaget. Men troligen före det. Jag är ju lite internetberoende så man kan ju inte bara "go cold turkey" hur som helst. Det blir nog snarare. Grejen är ju att jag flyttar i helgen och kopplar ur datorer och sånt då. Sen återkommer inte bredbandet till den nya lägenheten förrän som Bredbandsbolaget lite halvklurigt uttryckte sig. Så det nästa inlägget hur det än blir, så är jag inte längre kvar i Dödens centrum. Jag har då bosatt mig i Kristinehamn. Det ska bli spännande. Hav tålamod kära läsare! Kram.

4 Comments:

Blogger Savela said...

Det kommer bli en lång väntan, Valjus! Det finns tre givna dylanbesök på nätet varje morgon; Fancluben, expectinrain och den här bloggen!

Jag ska nu börja lyssna ordentligt på Songs of love and hate (jag köpte den för evigheter sedan men har inte velat lyssna på den förrän jag har tid att fördjupa mig i den). Senaste dagarna har jag lyssnat mycket på enstaka låtar från hans 80 och 90-tal och man hittar fler och fler favoriter. Alexandra Leaving är den största just nu, en häpnadsväckande vacker sång.

1:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

4:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

9:10 PM  

Post a Comment

<< Home