Thursday, May 29, 2008

Fotbolls-EM

Ja, vi har ju ett sånt evenemang på gång också. Jag sa att jag inte var intresserad, för Zidane hade slutat, men jag ljög då. Det är något av barnet inom en, men man måste bara gräva ner sig i varje VM eller EM-turnering i fotboll. Det är något av brytpunkter för sporten. Man måste bara granska trupperna, väga dem, analysera. Man måste se vilken utveckling sporten kommer att ta. Man måste se de nya och de unga, de som kan bli något. Det är konstigt. Rent allmänt är mitt fotbollsintresse typ 2%. Men vid mästerskap stiger det till 50%. Det är en remarkabel ökning.

Ja, och det handlar ju inte om fosterlandskärlek precis, det vet ni som följt denna blogg. Det handlar om en estetisk kärlek till en sport. Jag tror mycket på Frankrike igen, jag är lite frankofil på det viset. Ska bli kul att se om Semir Nasri eller Karem Benzema är en ny Zidane. I övrigt hoppas jag Sverige åker ut i gruppspelet. Jag spår att så sker. Spanien och Ryssland till kvartsfinal. Sop-Sverige blir sist i gruppen med tre förluster. Frankrike eller Spanien vinner EM.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home