Tuesday, September 18, 2007

Idol 2007 - auditionturnén. Några iakttagelser.

* Clabbe är enormt saknad. Hela juryn förlorar tio humorpoäng på en gång utan honom. Dessutom verkar det som om hela sansen och förståndet nästan har försvunnit med honom.

* Kishti verkar vara nära en förestående psykos. Alla dessa märkliga (ja märkliga!) utbrott rimmar inte riktigt bra ihop med god psykisk hälsa. Någon borde ge numret till en psykolog. Kanske är det skilsmässan som gjort det. Eller övergångsåldern? Vem vet. Galen är tanten hursomhelst.

* Alla dessa miner och grimaser från juryn som tv4 zoomar in när någon stackare står och sjunger falskt som tv-tittaren måste genomlida. Vad ska detta vara bra för? Jag köper att man grimaserar illa när någon tar en superfalsk ton, men för varje jävla halvklåpare? Vi får se Daniel grimasera, Kishti kisa av lidande, vad fan är det för tv? Så här dålig produktion har jag inte sett på länge. Det ser helt enkelt för jävligt ut.

* Tokfransarna har segrat. Det verkar ha blivit trend att gå till idoljuryn och göra bort sig å det grövsta. Följdaktligen har vi sett de största falsksångarna landet har komma på besök. Och även om det är humor, så är det inte direkt roligt 17:e och 2156:e gången. Och jag ser inte hur detta skall sluta. Så med fortsatt satsning på detta koncept så lär även detta fenomen fortsätta.

* Jag har några favoriter, givetvis tjejer, enda meningen med att följa en sådan dokusåpa är att hitta en intressant tjejröst som kan få en till tårar. Att hitta meningsfulla konstnärliga artister ter sig lika meningslöst som att leta efter en nål i världens största höstack. Jag menar har man Dylan, vad behöver man då? En måns Zelmerlööv? Hahahahaha... Iaf. Några favoriter har jag. Tänker främst på den blonda tjejen som framförde That's allright mama. Henne ser jag i finalen.

2 Comments:

Blogger Savela said...

Hon den blonda tjejen som körde Thats alright mama vill jag helst se mellan mina lakan eller för den delen i ett långvarigt förhållande med undertecknad norrlänning. Vilken skapelse!

10:59 AM  
Blogger Toni said...

Haha--- jag kan inte riktigt uttrycka mig så om du förstår hur jag menar...

7:22 PM  

Post a Comment

<< Home